Oktober 2022,
Denne har svært mange områder, og gir informasjon om mange sider og aktiviteter i klubben.
Rettigheter til å endre feltene i denne tilligger klubbens tillitsvalgte: President, Sekretær, Exec sekretær og CICO. Om rettigheter og roller se ROLLER i toppmenyen på Rotary Supportweb Hjemmesiden
INNHOLDET PÅ SIDEN KLUBBER
I toppmenyen på siden KLUBBER finner du fire valg:
Overskrift | Hva inneholder dette | Hvem kan se denne |
REDIGERE | Må brukes hvis man skal endre felter | De som har ROLLE som gir redigeringsrett . Medlemmer ser kenne kun når Din profil benyttes |
MEDLEMMER | Liste over og informasjon om alle medlemmene i klubben | Alle medlemmer |
MATRIKKEL | Rotary håndbok | Alle |
KUNNGJØRING | KAN benyttes til å sende melding ANBEFALES IKKE BRUKT! |
Hva gjelder de enkelte kategoriene her så er disse de følgende (som du finner ved å scrolle nedover når du er i skjermbildet for klubben):.
KLUBBINFORMASJON. | Info om klubbens «Personalia», navn, kontaktinfo, webside m.m |
MØTEINFORMASJON. | Når og hvor klubbmøtene avholdes |
ANNEN INFORMASJON | Nærliggende klubber og tidligere presidenter |
KLUBBROLLER | Hvem har hvilken rolle i klubben og tidsrom for dette |
PHF EKSTERNE | Eventuelle eksterne mottagere av Paul Harris Fellow orden |
UNGDOMSUTVEKSLING | Historisk liste over inn- og utgående studenter i klubbens ungdomsutveksling |
EVENTS | Spesifikasjon av og om klub bens møter |

Du åpner den enkelte kategori ved å klikke på minustegnet ute til høyre for kategorinavnet.
Nedenfor finner du beskrivelse av de enkelte kategoriene
KLUBBINFORMASJON

Her bør man helst benytte informasjon som ikke behøves byttes når tillitsvalgt person byttes. Hvis klubben kan ha en postboksadresse så slipper man å endre adressen til den som skal motta post, f.eks. sekretæren, hvert år.
Det samme gjelder særlig E-post adresse som er klubbnavn@rotary.no. Da kan man når mottager av e-postene endres legge dette inn som videresending av E-post (i f.eks. GMAIL eller Outlook). Klubbens CICO bør kunne ta hånd om det.
MØTEINFORMASJON
Klubbens faste møtedag, sted og tid må være korrekt, det er dette som er grunnlaget for tilsvarende info på klubbens webside. Husk også at det også er dette som er det andre Rotarianere som ønsker å besøke klubbens møter har for å kunne møte på rett tid og sted!
ANNEN INFORMASJON

Informasjon på denne siden er bare til info, skal aldri oppdateres av klubben. Listen over tidligere presidenter oppdateres automatisk.
KLUBBROLLER
Se egen brukerbeskrivelse av dette i ROLLER i toppmenyen
PHF EKSTERNE
Her finner man en liste over ikkemedlemmer som er tildelt PHF i klubben.
Ved tildeling av PHF til ny ekstern person, dette legges til ved å klikke på REDIGERE i toppmenyen, klikk deretter + LEGGE TIL og fyll ut detaljene i skjemaet som da kommer opp.
Denne skal IKKE benyttes for PHF som tildeles medlemmer av Rotary, hverken medlemmer fra egen eller fra annen klubb. Dette legges inn av Rotary i Zone, altså delen "over" nasjonal Rotary. Register over alle som er tildelt PHF finnes da i My Rotary på f.eks. klubbnivå der hvor en rapport over alle tildelte PHFs finnes.
UNGDOMSUTVEKSLING
Denne bør fylles ut når klubben ar innkommende eller utgående utvekslingsstudenter. Derved har man en oversikt over klubbens historie på dette området.
Når ny skal opprettes klikker man på + LEGG TIL knappen (husk at du må være i REDIGERING fra toppmenyen) og fyller ut skjemaet som da kommer opp. Husk å LAGRE!
EVENTS
Det er her man finner, redigerer og legger inn klubbens møter. Det som legges inn her av møter blir vist på klubbens webside og under EVENTS på ROTARY-appen.
Detaljert brukerbeskrivelse for hvorledes dette legges inn og brukes finner du på side 1 under HVORDAN LEGGER VI INN KLUBBMØTER i dokumentet NY KLUBBKALENDER PÅ NETT OG I APP
(Det er ikke mulig å redigere møter som er i fortiden, dvs. hvor dato for møtet er før dagens dato.)